T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / SÜLEYMANPAŞA - Namık Kemal Lisesi

COMENİUS PROJEMİZ

ispanyaKoordinatörlüğünü Almanya'nın üstlendiği, Türkiye, İspanya ve Polonya'nın ortak okul olarak yer aldığı projenin konusu tarihte bir yolculuk yaparak ortak ülkelerin birbirleriyle olan tarihsel ve kültürel ilişkilerini ele almak, Avrupa Birliği'ne uzanan süreçteki katkılarını değerlendirmek. Bu yolculuğa çıkarken hareket noktası ülkelerin farklılıkları değil, benzerlikleri olacaktır.

   Projeye ortak ülkelerin tarihi, Avrupa Birliği'ne giden yol, önyargılar ve ekonomik krizden çıkış yolları olmak üzere 4 başlık altında gerçekleştirilecek projenin amacı ise öğrencilerin önyargılardan sıyrılarak farklı kültürlere hoşgörüyle yaklaşabilmelerini ve Avrupa Birliği çatısı altında bazı sorunlara birlikte çözüm yolları bulmalarını sağlamak.



Projenin adı:

A Time Travel throughout the European Union

 

Program Adı :

Hayatboyu Öğrenme Programı Comenius Çok Taraflı Okul Ortaklığı

 

Proje Ortakları

BBS Soultau- Koordinatör (Almanya)

Tekirdağ Namık Kemal Lisesi (Türkiye)

Zespol Szkol Ekonomicznych (Polonya)

IES Politecnico Jesus Marin Malaga (İspanya)

 

Uygulama Tarihi

Proje 23 Eylül 2013- 30 Temmuz 2015 tarihleri arasında Türkiye, İspanya, Almanya ve Polonya'dan toplam 4 okul tarafından uygulanacaktır.

 

Proje Ekibimiz

Proje ekibimiz Okul Müdürümüz Süleyman Karagöz, proje sorumlusu İngilizce öğretmeni Aylin Sokulgan, İngilizce öğretmenleri Alpaslan Gökbilen ve Ayşen Bora ile gönüllü öğrencilerimizden oluşmaktadır. 

 

Proje Özeti

Her ülkenin tarihe bakış açısı, kültürel değerleri ve gelenekleri farklı olduğundan "bütünleşmiş bir Avrupa fikri "nde herkesin aynı yaklaşımı benimsemesi beklenemez. Avrupa Birliği konusunda düşünce ayrılıkları olsa da biz kendi "Avrupa Projemizi" gerçekleştirmek istiyoruz. Bu proje farklı Avrupa ülkelerinden gelen öğrencilere, önyargılarından kurtulma ve yanlış anlamaların önüne geçme fırsatını verecektir. Ortak iletişim ancak değerli kültürel farklılıkları kabul ederek ve bunlara izin vererek gerçekleşebilir. Bu noktada, ülkelerin birbirlerinin tarihlerini bilmesi büyük katkı sağlayacaktır.

 

Öğrencilerin diğer ülkelerin değerlerini anlaması, kültürel farklılıkları hoş görmesi ve sorunlara birlikte çözüm bulması çok önemlidir. Bazı ülkelerin düşünceleri ve tutumları bize mantıksız gelse de, bunların altında yatan sebepleri anlamak ve bir de onların gözüyle olayları değerlendirmek sorunlara çözüm yolunda önemli bir adım olacaktır.

 

Hareket noktamız ülkelerin farklılıkları değil, benzerlikleri olacaktır. Avrupa Birliği çatısı altında, ülkeler birlikte nasıl çalışıyorlar? Ekonomik kriz gibi ortak sorunları nasıl değerlendiriyorlar? Projemizde, bütün bu konular 4 başlık altında değerlendirilecektir. Öğrencilerimiz dört farklı iş bölümüyle birlikte öğrenecekler, deneyim edinecekler ve bilgi kapasitelerini artıracaklardır.

 

1. Projeye Ortak Ülkelerin Tarihi
Bu bölümde İspanya, Polonya, Türkiye ve Almanya'nın tarihi ele alınacak. Öğrenciler, ülkelerinin tarihinin temel taşlarını belirler ve sunu hazırlar. Öğrenciler kendi ülke tarihlerine birlikte çalışır, önemli olayların altlarını çizerler. Konu başlıkları ve değerlendirme kriterleri öğrenciler tarafından kararlaştırılır. Öğrenciler kendi sonuçları hakkında sunum yaparlar. Ortak ülkeleri ilgilendiren sonuçlar, dört posterde birleştirilir.

 

2. Avrupa Birliğine Giden Yol
Öğrenciler, Avrupa Birliği'ne  üye olma sürecinde ülkeleri hakkında bilgi toplayıp, paylaşırlar. Ülkeler arası ilişkileri bugünün sonuçlarından yola çıkarak analiz ederler. Öğrenciler, konuyla ilgili plan yapar, broşür hazırlar ve sonuçları değerlendirirler. Broşür öğrenciler tarafından sunulur.

Öğrenciler bu bölümde her ülkenin, Avrupa Birliği'ne katılmak için izlediği yolu ve zamanı inceler. Aynı zamanda Avrupa Birliği'nin kurumsal yapısı ve organizasyonu üzerinde de çalışmış olurlar. Ülkelerinin, Avrupa Birliği'nde nasıl bir gücü ve etkiye sahip olduğunu anlamaları, siyasi sorunlara ortak çözüm getirmeleri önem taşır.

 

3. Avrupa'yla İlgili Önyargıların Çürütülmesi

İspanya'daki işsizlik ve küçük iş yerlerinin iflas etmesinin Avrupa Birliği'yle doğrudan bağlantısı var mı, yoksa farklı bir bakış açısı mı benimsenmeli? Avrupa Birliği her zaman günah keçisi olarak suçlanmalı mı? Asıl sorun nerede? Bu yolla öğrenciler her ülke için eleştiri ve çeşitli sayıda bakış açıları üzerinde çalışırlar. Bu bölümde öğrenciler eTwinning aracılığıyla Avrupa'ya olan ön yargıyla ilgili anket hazırlayacak ve süreci kendileri değerlendirecekler. Sözü edilen ön yargıların çürütülmeye çalışılması sürecinde ortak ülkeler birbirlerini daha iyi anlayacak, ortaklar arasında kültürel iş birliği artacak.

4. Ekonomik Krizden Çıkma Yolları

Öğrenciler, ekonomik krizin oluşumunu ve nedenlerini analiz ederler. Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne tam üye olmaması olaya farklı bir bakış açısı getirecektir. Öğrenciler, kendi ülkelerindeki problemlere ve bu problemlerden çıkan sonuçlara dikkat çekerler ve ortak bir talep listesi hazırlarlar. Deneysel bir oyunla öğrenciler, ekonomik krizi sorgular ve bu krizden çıkman yollarını arar. Ortak Avrupa fikri özellikle ekonomik kriz zamanlarında sürdürülmelidir.

 

 

"A Time Travel throughout the European Union" Comenius Projemiz kapsamında 16-23 Kasım 2013 tarihlerinde Malaga, İspanya'ya öğrencilerimizle birinci çalışma ve faaliyet gezisini gerçekleştirdik.

 comeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomeniuscomenius

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.02.2014 - Güncelleme: 11.10.2023 20:09 - Görüntülenme: 8423
  Beğen | 0  kişi beğendi