NAMIK KEMAL LİSESİ ULUSLARARASI YÜRÜTÜLEN LITERARY TRAVEL- EDEBİ GEZİ ETWİNNİNG PROJESİYLE HEM TARİHİ HEM DE KÜLTÜREL MİRASLARIMIZI WEB 2.0 ARAÇLARIYLA TEKNOLOJİYLE ENTEGRE EDEREK TANITIYOR .
Namı Kemal Lisesi Okul Müdürü Semih SEYRAN ÇAVUŞOĞLU , Proje koordinatörü Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Ayşe GÜNER ve proje ekibinin katılımıyla Literary Travel- Edebi Gezi eTwinning projesi kapsamında bölgemizde belirlenen bölgenin hem tarihi hem de kültürel mirasları arasında önemli bir yeri olan Namık Kemal Evi Müzesine ziyaret gerçekleştirmiştir.
Proje ekibini karşılayan Namık Kemal Evi Dernek Başkanı Sezai Kurt ile Namık Kemal ve Namık Kemal Evi Müzesi ile ilgili bir röportaj gerçekleştirilmiştir.
Proje ekibi Namık Kemal Evi Müzesi'nin video çekimini yaparak fotoğraflarını çekmişlerdir.
2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında yürütülen Literary Travel- Edebi Gezi adlı eTwinning projesi Hırvatistan , Türkiye'den Afyon, Çanakkale, Ordu, Van, İstanbul, Bilecik, Isparta,Tekirdağ, Adana illerinin ortaklığında gerçekleştirilmektedir.
Literary Travel- Edebi Gezi eTwinning projesi Namık Kemal Lisesi öğretmenlerinden Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Ayşe GÜNER'in koordinatörlüğünde 10. Sınıf öğrencilerimizden toplam 5 öğrencimizin katılımıyla yapılan öğrenci ve öğretmen katılımıyla devam etmektedir.
Projede her okul bulunduğu bölgedeki tarihi bir yeri (kale, köşk, han, kervansaray, özel anlamı olan bir yer, vb.) tanıtacaktır. Öğrencileri araştırmaya yöneltme, kendi kültürünü tanıyarak kültürüne sahip çıkma, hayal güçlerini zenginleştirme ve yazıyla ifade etme becerisini kazandırma hedeflenmektedir Proje sonunda ortak bir gezi yazısı yazılarak e-kitap şeklinde yayınlanacaktır.
Uluslararası İngilizce-Türkçe olarak yürütülen projeyle bölgenin hem tarihi hem de kültürel mirası olan Namık Kemal Evi Müzesi projeyi yürüten Türkiye'deki farklı illerdeki ortaklarına ve projenin yabancı ortaklarına web 2.0 araçları kullanılarak teknoloji ile entegre edilerek tanıtılmış olacaktır. Ayrıca diğer ortakların bulunduğu bölgelerdeki tarihi kültürel mekânları da tanımış olacaktır. Bu proje ile Projeyi yürüten öğrencilerimize kendi kültürünü tanıma, kültürüne sahip çıkma, hayal güçlerini zenginleştirme ve yazıyla ifade etme becerisi kazanımları sağlanmış olacaktır.